Hiver nomade
Carole and Pascal leave for their winter migration with three donkeys, four dogs and a flock of sheep: three months of braving cold and snow. At night, a tarpaulin and sheepskins serve as their only shelter. Leaving villas, train tracks and industrial zones behind, they traverse lands in complete metamorphosis, meeting peasant friends as well as new residents: “commuters” from the country intent on urbanizing. A contemporary adventure film that takes us back to our roots and poses questions about today’s society.