Terra incognita
He was in the headlines for a brief period in the late 1920s: Igor Leschenko, the young physicist from Hermannstadt, whose bizarre experiments cast doubt upon the law of gravity. The debacle at the pataphysicist convention leads to a secret expedition to the point of zero gravity. Rare film documentation of a hazardous journey beyond Zentropa through the Karfunkel archipelago. Will he ever find the Nanopol island?