Il neige à Marrakech
In order to be able to fulfil the last wish of his dying father – to go skiing in Switzerland – Karim, his 28-year-old son living in Geneva, tries to obtain a visa for him. Upon receipt of a categorical refusal, he decides to take his father to the Moroccan resort of Oukaimeden, hoping to convince him that he is in the Swiss Alps. Aided by his best friend, his sister and a very original restorer, he puts all his powers of imagination to work in trying to offer his father a memorable trip.