Melodias
Set in Columbia, the film tells the stories of Dario, the taxi driver, of Jorge, who unloads trucks, of Edwin, the policeman and Luis Carlo, who looks after the injured and brings the dead into the morgue. One of them was a preacher and hit-man in his past and tells us how much a person’s life is worth. The other one reveals how the prayers of his mother consoled him when his father was murdered. And the third one explains why it is not a sin to shoot someone in the head. Over the top and tragic maybe, but as two recurring musicians sing, these stories are a reminder that it is wise to “live for each moment, because life is but a dream”.