Der Verdingbub
Max is an orphan who has been hired out to a farmer’s family. His foster parents treat him like a workhorse while their son seizes every opportunity to humiliate him. Playing the accordion is the one thing that is entirely his. But when the new teacher stands up for Max, it only makes a bad situation much worse. The only thing preserving his will to survive is his friendship with Berteli, who was also taken on to work at the farm. Max dreams of Argentina with her: a fantasy world, where allegedly even hayforks are made of silver.