Retour à Mandima
Back to Mandima, to find my village and my three best friends in the heart of the Zaire, now the Democratic Republic of the Congo. An attempt to bring closure to an ideal, idealized childhood and free myself from its spells. In the meantime there was a war, a varnish of time, 15 years. Nothing changed? Everything has. What is friendship, beyond skin colour, when one can take the plane and the other can't? When one uses the informal “you” and the other the formal “You”.