Mein Name ist Eugen
From the literary classic by Klaus Schädelin, “Mein Name ist Eugen” is a coming of age story set in the 1960s, and tells of 12-year-old Eugen and Wrigley's last summer of adventure. When Wrigley's parents announce their intention to pack him off to boarding school, the boys run away, hoping to find Fritzli Bühler, the “King of Rascals” in Zurich. But then Eugen and Wrigley bump into their Scouts group on the train and feel forced to join them to Ticino. From there they escape again and attempt to cycle back to Zurich, but the boys' disappearance is noticed and their parents get on their trail. As the boys continue their precarious journey over their Alps, they begin to doubt whether Fritzli Bühler really lives in Zurich and whether he actually exists at all.