Léopold R.
The painter Léopold Robert took his own life on 20 March 1835 in his Venice studio, at the height of his fame. The central character of this film, the narrator, attempts to discover the causes of the artist's suicide with the help of his voluminous correspondence. The narrator expects to find in Venice traces of the artist that might help to unravel the mystery surrounding his last work, entitled “Adriatic Fishermen”. He thinks the main witnesses to the drama, i.e. the few intimates to whom Léopold addressed his last letters, may hold the key that would explain the final breakdown and help us to understand the doubts which suddenly took hold of the artist and led to his downfall.