Juventude em marcha
Ventura, a Cape Verdean laborer living in the outskirts of Lisbon, is suddenly abandoned by his wife Clotilde. Ventura feels lost between the dilapidated old quarter where he spent the last 34 years and his new lodgings in a recently-built low-cost housing complex. All the young poor souls he meets seem to become his own children.