Bassidji
For almost three years I moved in the circles of arguably the most extreme defendants of the Islamic Republic of Iran (the Basij) in order to better understand their ideas. Even though we come from the same country, the contradictions could not be greater. As an Iranian who lives in France, as an atheist and son of militant communists under the Shah, I offer an enormous target for aggression for all those who follow the dogmas of the regime. But nonetheless a dialogue does occur. But to what extent are we able to question our own convictions and try to understand each other?