Aristide And The Endless Revolution
One hour away from Miami the elected President of the Western Hemisphere’s poorest nation was twice removed from office with the complicity of the international community. A feature-length documentary that explores through investigative lenses the events that led to the removal of Jean-Bertrand Aristide, the democratically elected President of Haiti. Filmmaker Nicolas Rossier takes the viewer into a journey of political intrigues, armed criminals posing as freedom fighters and economic fiascos. What emerges is a young democracy being constantly tested and ultimately destroyed.