Angry Monk
Schaedler's film tells the fascinating story of Tibetan monk Gendun Choephel whose robes ultimately proved to be too constricting for his imagination and intellect. Born in 1903, Choephel left an indelible mark on Tibetan culture and became an icon for young Tibetans today. Because of his political views he was persecuted by the Tibetan government and died a broken man in 1951. The film follows in the footsteps of the rebel monk whose intellect challenged the ancient traditions of old Tibet. Journeying through Tibet and India, “Angry Monk” provides a vivid picture of Tibet that is in refreshing contrast to its often idealized and esoteric image.