Abrir puertas y ventanas
Buenos Aires at the end of summer. Marina, Sofia and Violeta are alone in the family home after their grandmother, who had brought them up, has died. They have to come to terms with her death, each in her own way. Marina concentrates on her studies while looking after the household, whereas Sofia becomes obsessed by her appearance and goes out with friends. As for Violeta, she wanders around between bedroom and sitting room where, from time to time, she receives an older man. Discord, laughter, meanness, gestures of affection determine the rhythm of this period of uncertainty, until one day in autumn Violeta disappears without warning.