What Moves You
In summer 2012, 83 teenagers from 14 nations set off for Berlin, taking with them their courage and their enthusiasm for eurythmics, a form of dance also referred to as visible music. They have an ambitious goal: to stage two eurythmically choreographed symphonic works by Beethoven and Pärt in just four weeks. Their efforts culminate in a sold-out performance. The film traces the artistic process and portrays youth breaking the mould with a great deal of vitality and uninhibited spirituality.