Vivre le piano
At the age of six Adilia Alieva recorded her first radio performances and at the age of seven she performed Beethoven’s Piano Concerto No. 1 on stage, conducted by Leo Ginzburg. The film tells stories from this playful person’s life, depicts her longings, dreams and experiences and accompanies her on her journey back to Russia after seventeen years, where she reunites with her sister and is faced with a new Moscow, which seems to have changed drastically. Adilia provides a deep insight into her world behind her piano playing and narrates with a Russian simplicity.