They have the reputation of being drug dealers or criminals. Most Swiss however are unaware of the real facts concerning guest workers from Albanian Kosovo, for example the fact that many have been here for decades, that they are in general considered model workers by their employers, or that Albanians are the second largest foreign ethnic group in Switzerland, after the Italians. In this film, Marianne Pletscher offers us the portrait, at work and at play, of three of the many thousands of «decent» Albanians from Kosovo resident in Switzerland.