Ralf die Ratte
Ralf the Rat would like to pursue his artistic ambitions in an idyllic location in nature. As soon as he begins setting up the easel, however, a mole crosses his path and thereafter attempts to hinder all Ralf’s endeavours in carrying out his artwork. What’s more, something as simple as opening a set of paint tubes, which proves to be impossible, also stands in the way of his artistic development. Completely frustrated, Ralf . nally leaves this anti-art realm to devote himself to a self-portrait at home, only to discover that even the self-portrait turns against its creator.