Mercedes, entre dolor y esperenza
Mercedes is an Ecuadorean woman who now lives in Murcia, Spain, far away from her loved ones. From her account we learn the reasons why she left her homeland. We accompany her on her way and – to the rhythm of the sequences – through everyday life in her host country. She addresses women’s and integration issues and explains how difficult it is to maintain family ties at such a distance. What Mercedes imparts is, in fact, the case for thousands of Ecuadoreans who live in Spain.