Mamma Redolfina
At 81, Redolfina Negrini is in the best of health, and lives alone in Borgonovo, Val Bregaglia, in Switzerland. Filmmaker Storni tells the extraordinary and very ordinary life story of Redolfina, who was married in 1943 at 21. In 1945 she gave birth to her first son, after which – practically every year – 12 further children followed, including triplets. Sadly, the triplets die a few days after their birth. When her husband dies in 1954, Redolfina is forced to bring up a large family with little means. But because she doesn’t want to marry again, she gets labelled as a ‘merry widow’. Eight years later, Redolfina gets pregnant by a man whose name is still not officially known today. That is, everyone knows but doesn’t speak about it. Despite many sacrifices, Redolfina has brought up her kids and can be proud that all of them have made their way in life.