Malestar Tropical
Set in northern Colombia near indigenous territories ravaged by the country’s largest open-cast coal mine, the film follows a group of queer activists who join forces with indigenous communities. Together, they embark on a powerful and flamboyant struggle to defend their right to exist and protect their land from environmental degradation and cultural loss, embodying a colorful testament to resilience and solidarity.