Lawrence Carroll, Finding a Place
Lawrence Carroll, the great exponent of monochrome, is among the major names in contemporary art today. For more than thirty years, with profound coherence and dedication, he has been conducting research into the language of painting. The film provides a moving view of the artist’s journey from New York, where his adventure began, to Bolsena, in Lazio, where he lives. It also accompanies him as he prepares for a retrospective at the Museo Vincenzo Vela in Ligornetto.