La Stella che non c'è
Vincenzo, 50, works in a steel mill near Naples. Mr. Chong and his team have come to purchase and dismantle the factory and transfer it to China. When Vincenzo refuses to explain the casting ladle to them – he considers it defective and responsible for the death of a worker – he is fired. When Vincenzo finally identifies the defect, the Chinese already left. Vincenzo heads to Shanghai, where Mr Chong explains to him that the machines have been sold to another factory. Vincenzo finds the young translator Liu Hua and together they travel through China in search of the machines.