La Paloma
Nightclub singer La Paloma succumbs to the persistent courting of a chubby rich admirer and marries him. Before the marriage, she was thought to be dying, but soon she is well. She believes her husband’s love has cured her, but her efforts to love him begin to fade as she discovers true love with her husband’s old school friend.
This heady exercise in excess mixes the operatic passion of La Traviata, stylish decadence of Stroheim and Sternberg, and the macabre glee of Grand Guignol.