L'assassinat de Félix Moumié
Still shrouded in mystery, the film tells how Felix Moumié, the famous Cameroon freedom fighter, Cameroon’s “Lumumba”, died 3. November 1960 in a Geneva hospital, the victim of poisoning by a French secret service agent. After his murder, Moumié’s body was taken to Conakry, Guinea, embalmed and put into a sarcophogus. To this day the Cameroon government refuse to bury the opposition leader in his homeland.