Hippie Masala
From the mid-1960s onwards thousands of western hippies and flower children moved to India in search of an alternative lifestyle, spiritual enlightenment and drug experimentation. Most returned after a few months or years, but some stayed forever. Filmmaker Grossenbacher meets some of these lifers, like Cesare, a cave-dwelling Yogi, still striving for spiritual liberation. Swiss Hanspeter runs a small farm in the Himalayas, but judging by the hash pipe permanently wedged between his lips, he is no traditionalist. Then there are the South African twins who get through the day with booze and by sewing hippie clothes for both the old and new generation of Goa freaks.