Grossesse nerveuse
Martin hates dogs. He is nevertheless an advertising executive at Floppy, a dog food company. The pitch he makes for a new advertising campaign scandalizes the management because the central figure is missing: there is no dog. But that is nothing compared to what he learns next: Sally, a young English au pair girl with whom he had a fling, is pregnant to him. Furthermore, she has decided to raise the child on her own. Martin is torn between his guilt and his feelings towards her and so decides to try and win her over once again. Pitfalls await him, notably with his own mother, a pro third world activist who recommends an immediate abortion in the name of limiting the misery in the world, and his ex-wife, who will never forgive him for not having wanted a child when they were in love. By the end of a hectic pregnancy, Martin will finally get to the age of reason, at 35 years of age.