God No Say So
After 11 years of a war they did not understand, rife with horrible war crimes, Sierra Leoneans live fraternally and peacefully despite a ruthless corruption, which strips them of the basic necessities. “The hand you voted with for the civilian government,” rebels would say, ”you will never vote with again.” Four thousand people have survived the crude amputations. The documentary finds the pathos in the tragedy, and the spirit: from the hard working Bonka people, through the prostitute Julietta, and the wild, hilarious antics of the school children, we are treated to a spirit of togetherness, optimism, and sheer joy.