Die Reisen des Santiago Calatrava
A film with and about Santiago Calatrava, who came to international prominence at an early stage in his career as an architect, and whose creations in various parts of the globe are popular and at the same time controversial. What distinguishes Calatrava from other celebrities in his field is that as well as an architect he is also a brilliant construction engineer. The film accompanies Calatrava to various sites, providing a glimpse of his hectic work schedule and the moments on the road when he finds time for sketching. The journey takes us on a tour of railway stations, bridges, concert halls, tower blocks, etc. It is an encounter with extraordinary geometrical forms, buildings conceived as sculptures, dynamic balancing acts, frozen movement.