Article 43
The intense experiences of prisoners and filmmakers who come together to create cinema behind bars – creativity and human exchanges constrained by prison walls and cinematographic demands. In between two filming sessions, detainees discuss their crimes and openly assume responsibility for them. A number of them have no idea when they will get out; they are subject to the former Article 43 of the penal code which allows dangerous criminals to be imprisoned for an indeterminate period. They await new sentences. Their liberty is in the balance even as the cameras roll. “When’s tomorrow?”