Vol spécial
In Switzerland, more than 200’000 illegal immigrants live in fear: at any moment they risk being arrested without committing any crime. They can be tied up, handcuffed, gagged and returned to their native land by force on a special rendition flight. These people have a built a new life and started a family, yet Swiss officials can expel them from the country overnight. Why? Because they do not have any means of identification. Thousands of men and women find themselves in one of the 33 administrative detention centres in the country and could be incarcerated for up to 24 months. The filmmaker has chosen to immerse himself in the Frambois prison in Geneva, capital of human rights.