1818 - La débâcle du Giétro
In 1815, a volcano erupts in Indonesia, covering the atmosphere with cinder. Three years later, a glacier lake devastates the Alpine valley of Bagnes.
Thanks to Venetz and Perraudin, an even greater disaster was prevented. This docu-fiction uses their texts and writings to re-create their discoveries and efforts to avoid the catastrophe, despite the doubts and superstitions of the time.