Viscosuisse nicht das Paradies
A short documentary essay that sheds light on a forgotten chapter from 1979. In it, workers at Viscosuisse describe their harsh working conditions in a frighteningly timeless way. As their voices ring out, images show the once vibrant factory halls where endless threads were pulled. A cinematic look at the coldness and oppression of the industry and its continuing relevance.