Une mémoire vodou
Born in Kirchberg in the canton of Berne, Marianne Lehmann settled in Port-au-Prince in 1957 after marrying a Haitian national. She started collecting voodoo objects in the 1970's, out of an early fascination for this culture and in an attempt to prevent them from being sold abroad. Over the years, she has built the most important collection in the world. This film reveals the beauty and signification of these pieces, highlights the link between voodoo and the emancipation of the Haitian people, and draws a unique portrait of this 70-year old woman still imbued with a youthful spirit.