Un Juif pour l'exemple
It is 1942 and Europe is at war. The local economy in Payerne, a country village in Switzerland, is not doing well. The cafés are full of complainers. Sinister-looking men are lurking in the fields. Garage owner Fernand Ischi and his men are daydreaming about taking action. On April 16, the next regional cattle fair will take place and Arthur Bloch, the Jewish livestock dealer, will be there. That's the day when the shattering example will be set.