Those Next to Us
In breathtaking words, Germán López Rosales from Mexico talks about his experience during a human-smuggling operation from Mexican border town Laredo to San Antonio, Texas in July 2017. Locked up inside a tractor-trailer, eight out of thirty-nine immigrants died that day next to Germán because of extreme heat and lack of water. Two others died later in the hospital. Distant wide angle shots of the deserted Texan landscapes, suburbs and highways create a strong contrast to Germán's intimate testimony.