The Mies van der Rohes
An epic family saga in times of modernism, told by the women around the iconic architect Mies van der Rohe. His wife Ada, his daughters Georgia, Manna and Traudel and his lover Lilly Reich seize the opportunities of the new age but also experience the constraints of old patterns. The Golden 20s, the increasingly barbaric 30s and ultimately war. A troubling family story which uses unpublished films, images and documents to create a moral portrait of modernity – from a female perspective.