Strasek, der Vampir
Serbia, in the year 1910: Milena Strasek has lived with her 12-year-old son Stefan in a small village since the father abandoned the family shortly after Stefan was born. Many years of uncertainty concerning the man’s whereabouts have taken their toll: Milena Strasek falls seriously ill and dies, leaving her son alone in the empty house. The father appears the following night. He has come to take his son, but Stefan refuses to go with him. It is a fateful encounter, changing Stefan for the rest of his life.