Sleepless In New York
Paralyzing, tormenting and overwhelming… Often laughed off as nothing more than an affliction of adolescence, lovesickness becomes the topic of a documentary film. The director and his cinematographer dive into the frenzied nights of the newly rejected. Nights full of pain and tears, yet also wakefulness and creativity. Anthropologist Helen Fisher researches the astounding and profound processes that are unfolding in the brain of the lovesick. Has nature overdone it? The film explores the difficult path out of self-destructive obsessive behaviour, toward a new self.