Searching for Tarab
Laurence Yadi and Nicolas Cantillon from the Geneva-based dance company 7273 embark on a research trip to post-revolutionary Cairo to delve into the world of tarab”, the Arabic expression for ecstasy evoked by music. As they attempt to transform the oriental musical concept into an occidental dance performance, they are confronted with numerous challenges.