One weekend, Therese Karlen, wife and mother, spontaneously breaks out of the daily grind and leaves her cheeky teenage daughter Melanie and her son Valentin to her genial but totally overwhelmed husband Alois. She goes on a journey through Switzerland and her inner self with Liselotte, an elderly lady.