Saudade
Globalization makes us long for roots. Saudade is a feeling that describes this longing, this nostalgia. The film takes us on a journey to explore the Brazilian meaning of Saudade. We follow mariners as they cross the ocean from Europe back home to Brazil. We peer into a hidden convent in the mountains near Rio de Janeiro, Carmel Sao José. Finally we travel to the northeast of Brazil where tales of longing resonate within the voices of traditional poets.