Sam Gabai. Presenze
The first approach to a painter is always a visit to his studio, in loco. Samuel Gabai's is in Vacallo, although he, himself, lives down in the Muggio Valley (Ticino). Via the camera I observe the changes in the seasons, the colours, the ice, the rain, the snow. We see some of these changes in Samuel Gabai's canvasses, in the texture-colour, in the "crusts" as he likes to call them. Other images are also superimposed in the film. Behind this painted disorder, Mother Nature constantly breaks through.Filmed in Vacallo, Lugano, Chiasso and Milan.