Rwanda: les mots des âmes
The story of a group of survivors of the 1994 genocide who have taken part in the play “Rwanda 94”. This show has been touring the world for the past year. Each of the interpreters has his own personal story to tell. They all have agreed to re-enact the scenes and relive the terrible events which have brought them together. Some were in exile and suffered the loss of dear ones. Others miraculously escaped the genocide, which they have personally experienced in all its horror. Apart from the need to mourn, there is the need to preserve the memory of these events – a tremendous task for the people who have chosen to go on living in the small African country in spite of numerous hardships.