Revoluziun
The social upheaval in the 1960s also left its mark in the Grisons. Young people revolted against the establishment, sought a new way of life and longed to change the world. Free love, experimentation with drugs, long hair, music and art happenings were all part of the new lifestyle. Where do they stand today, these former would-be revolutionaries? Is their view of the world still the same? What have they relinquished and to what have they remained true? The key .figure of the film is Niculin Gianotti, who “dropped out” to become a farmer. Bookseller Anna Ratti, artist Not Vital and politician Andrea Hämmerle reflect on how they have evolved in different ways.