Regilaul – Lieder aus der Luft
On the shores of the Gulf of Finland, the ancient Finno-Ugric peoples originated a singing tradition of mysterious power called the Regilaul. These songs are the roots of Estonia's renowned singing culture. Based on the continuous repetition of eight-syllable verses, they produce a haunting sound able to connect the fleeting present with the eternal circle of life. Against the stunning setting of modern Estonia, this film explores how Regi songs still fire the imagination today, weaving together people and nature through song.