Radical Landscapes
Place vegetable gardens on a dance floor. Replace Venice’s waters with grass so it won’t sink. The film’s director, Elettra, discovers her father Fabrizio’s projects with his radical architecture group, 9999, when he dies and she inherits a multimedia archive. We enter a vibrant 1960s America and a surprising page of a utopian Florence, bringing to life landscapes both emotional and historical spanning sixty years of unearthed archives. Finally Elettra breaks the spell of memory with a revival.