Pédra. Un reporter sans frontières
The photographer Jean-Pierre Pedrazzini was born in Paris in 1927, to parents from Locarno. Emigrating with his parents to Switzerland in 1943-44, he starts taking photographs in Davos. By the end of the war, he is taking up a job offer with Paris Match, and beginning his short career as a photojournalist. Little more than a decade later, while capturing enduring images of the Budapest uprising of 1956, he is fatally injured. I meet people who shared his reportage, trips and adventures: photographers Russ Melcher, Willy Rizzo, Benno Graziani, Erich Lessing, Mario De Biasi. I visit Dominique Lapierre, too, with whom Jean-Pierre Pedrazzini published a book about the trip that they did through the USSR in 1956. In Tbilisi I meet the surgeon Georgi Mosseshvili who hosted the French during their trip.