Paracelsus Ein Landschaftsessay
Erich Langjahr and Pirmin Meier, author and Paracelsus biographer, take a cinematic exploratory journey in the footsteps of the itinerant physician Paracelsus (1493-1541) from Einsiedeln. The audience gains insights into a world of forgotten and unknown matters. Nature, spirituality, cultural Christianity, folklore, legends and a cornucopia of stories are brought to life with authentic tales.