No More Smoke Signals
A lone radio station on a small hill in South Dakota, founded in the 1970s by activists of the North American Indian resistance movement: KILI Radio – “Voice of the Lakota Nation”. A forgotten place between struggle and hope, between Indian legends and everyday life on the poorest reservation in the USA. But there is Roxanne Two Bulls, who wants to begin a new life on the land of her ancestors, and the young DJ, Derrick, who discovers his talent for music at KILI. There is also Bruce, Caucasian, an attorney who has attempted to get an Indian activist released from prison for the past 30 years. And a sudden appearance by the former AIM activist John Trudell, who launched a career as a musician in Hollywood. Everything converges at KILI Radio, and instead of sending smoke signals KILI transmits its signals throughout the vast and magnificent landscape, with a delightful combination of humour and melancholy. Native hip hop and broken windshields: pride has been restored – it really is ok to be Lakota.