More Than Brothers
Since the precipitous retreat of the U.S. forces from Afghanistan in 2021 and the subsequent power takeover by the Taliban, the Afghans who helped the Allies are being hunted down and killed.
The film portrays the personal sacrifices and political engagement of two U.S. Special Forces members in a race against time to save the Afghans who kept them safe during their deployments as well as two of their Afghan allies whose lives have been completely uprooted since the chaotic withdrawal.
This short documentary is a deeply mournful film that highlights the human cost of political decisions.